Viktigt med kommunikation

Oavsett om man driver en redovisningsbyrå eller någon helt annan typ av företag så är kommunikation vitalt. Att kunna förmedla den informationen som är viktig till sina kunder och locka nya intressenter till sin verksamhet är grunden för att verksamheten skall kunna rulla på.

kommunikation

Hemsida

Det absolut första som ett modernt företag bör ha är en egen sajt. På denna har man kontroll över precis vilken information som företaget presenterar om sig själv. För vissa företag så behöver det inte handla om mer än digital broschyr. Konkret presentation av företaget och dess tjänster eller produkter.

För många andra företag så är sajten en viktigare del av verksamheten. För e-handlaren är webbshoppen sättet de sköter sin försäljning. Att då arbeta med att välja rätt system, fylla på med rätt innehåll och utveckla en snygg design är då betydligt högre prioriterat. En webbshop är dock inte det enda exemplet. Många andra företag bedriver idag en mycket stor del av sin verksamhet online och behöver avancerade webblösningar.

Det är sällan den kompetensen finns inom företaget. Istället så tar man in en byrå som besitter den kreativa och tekniska kompetensen för att skapa det som behövs.

Sociala medier

Sociala medier blir för många företag en allt viktigare kommunikationskanal. Det innebär en möjlighet att komma närmare sina kunder är några andra kanaler.

  • Facebook – Det största sociala nätverket med närmare 1800 miljoner användare är ett vanligt alternativ av att sprida sitt budskap.
  • Youtube – Vill man kommunicera med video så är Youtube det självklara alternativet. Varje dag spenderas det hundratals miljoner timmar tittandes på videos som finns på plattformen.
  • Instagram –  Ett av de nyare alternativen som är mycket populära är Instagram. Företaget ägs nu av Facebook och de båda plattformarna går mycket bra att använda ihop.

Alla dessa plattformarna erbjuder dessutom möjligheten att annonsera vilket kan fungera mycket bra i samarbete med traditionellt socialt innehåll.